Att välja utbildning

Jag är helt säker på att jag ska studera vidare, jag vill ha en ordentlig utbildning och ett ordentligt jobb, det har jag vetat länge. So far so good. MEN, jag har inte kommit fram till svaret på den viktigaste frågan ännu, VAD är det för yrke jag vill satsa på? Jag vill vara säker och inte bara välja något som jag så där tveksamt "kan tänka mig" att jobba som, jag vill ha ett yrke som jag kan känna att jag brinner för och som jag även efter några år kommer att utvecklas av. Jag vet inte vad jag kan göra av alla mina intressen, det känns inte heller som om jag ens vet om hälften av alla jobb som finns. Det bästa vore om man bara kunde skriva in alla ens intressen någonstans och sen ploppar ett meddelande upp som säger villket yrke som skulle passa bäst. Kan ingen bara uppfinna något sådant? :) Jag har letat efter utbildningar på internet i sinne nu men hittar ingenting som ger den där sköna känslan av lättnad och glädje som man brukar få när man gjort något bra. JAG ÄR LESS PÅ ATT BARA SITTA gaaaaaaaahh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0