Spelkväll

Igår besökte jag, Elin och Emma Johanna i hennes lägga för att ha en spelkväll, "Kampen mellan man och kvinna" och "Med andra ord". Det var jag och Johanna mot Elin och Emma, det var jämnt men vi förlorade alla omgångar, dock så gör det absolut ingenting för mig efter den skrattattack jag fick efter ett av Elins gissningsförsök i "Med andra ord"; Emma börjar förklara ordet snigel: "En sån där som kryper omkring i trädgå.. " Elin avbryter: "MASK!" Emma: "Neej, en sån som har sitt hus på ryggen." Elin: "MYRA!! LARV!!" Då brast det för mig, jag tror jag skrattade oavbrutet i i alla fall fem minuter, jag fick jätteont i alla skrattmuskler, orkade inte sitta upp, ansiktet och magen blev överanstängda och jag började gråta skratttårar och dregla eftersom jag hann stänga munnen någon gång i det långa skrattanfallet, och eftersom jag skrattade så mycket att jag inte fick någon luft såg det ut som om jag skulle spy fick jag veta sen! Jag tror att jag även i allt detta råkade säga något i stil med: "Elin, hur tusan kunde du säga myra och larv?! Jag trodde inte att du var SÅ dum!" Efter Elin sagt detta kändes det som om jag och Johanna lika gärna kunde vara de som tagit hem vinsten; ingen av oss ens var i närheten av att ropa ut en sådan osmart gissning ;)
Elin du vet att jag älskar dig och får ta det här med glimten i ögat, men det var helt sjukt kul för du verkade så stolt. Hehee puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0